
U eri tehnološkog napretka, digitalna pismenost postaje ključna vještina za buduće generacije. Upravo iz tog razloga pokrenut je međunarodni projekt Revolucija digitalne pismenosti, čiji je cilj pružiti mladima priliku za učenje kroz inovativne metode i modernu tehnologiju.
Revolucija digitalne pismenosti je projekt Rotary kluba Zagreb Centar u partnerstvu s IRIM-om s ciljem opremanja do 300 osnovnih škola diljem Hrvatske s 15.000 mikroračunala micro:bit za poduku u razrednoj nastavi (1.-4. razred).
Osnovna škola Podturen sudjelovala je u ovom projektu te je sklopu projekta školi donirano 30 Micro:bit uređaja, malih, ali moćnih računala dizajniranih za jednostavno učenje programiranja i osnova računalne znanosti. Ova donacija omogućila je učenicima da se kroz praksu upoznaju s konceptima poput algoritama, senzora, bežične komunikacije i programiranja, čime se potiče kreativnost i inovativno razmišljanje.
Kroz projekt je planirano uključivanje minimalno 4 školska djelatnika, a preporuka je da to budu učitelji razradne nastave, učitelji informatike i knjižničari. Tako su u projektu sudjelovali: učitelj razredne nastave – Vanja Barić, učiteljice informatike – Monika Drk i Sara Barat te knjižničarka Marta Trstenjak.
Učitelji i knjižničarka sudjelovali su u dva edukacijska ciklusa o korištenju opreme (jedan u šk. god. 2023./2024. i jedan u 2024./2025.). Svaki ciklus se sastojao od tri fizičke radionice koje su održavali Croatian Makers Ambasadori, istaknuti edukatori s kojima IRIM ima dugogodišnju suradnju u području STEM edukacije.
U 5. ciklusu edukacija sudionici projekta upoznati su s mogućnosti korištenja micro:bita kao edukativnog alata kroz Escape room gdje su naučili kako učenike uspješno pripremiti za završnu aktivnost – Provedba escape rooma s učenicima.
Escape Room aktivnost je učenicima omogućila interaktivno učenje kroz rješavanje zagonetki i timsku suradnju. U aktivnosti je sudjelovalo tristotinjak ekipa iz cijele Hrvatske. Učenici četvrtih razreda naše škole sudjelovali su u tri tima. Tim koji su činili učenici 4.a razreda (Karlo Furdi, Damian Murković te Kaja Tkalec) zauzeo je visoko 6. mjesto (mentor Vanja Barić).