2014-11-24 12:21:27

ČITAMO MI, U OBITELJI SVI!

PROJEKT HRVATSKE MREŽE ŠKOLSKIH KNJIŽNIČARA

Krenula je 3. generacija Čitamo mi, u obitelji svi! 

Nacionalni projekt Čitamo mi, u obitelji svi koji organizira i potiče Hrvatska mreža školskih knjižničara, zaživio je i ove školske godine u našoj školi.

Uz lijepe dojmove i pozitivna iskustva učenika i roditelja te podršku učiteljica: Spomenke Hranilović, Vesne Zadravec i Ivanke Andrišek te školske knjižničarke Marte Trstenjak naša škola i ove školske godine uključila se u projekt Čitamo mi, u obitelji svi 2014./2015.

U ovom projektu sudjeluju učenici trećih razreda,  njihovi roditelji i ostali članovi obitelji, učiteljice te školska knjižničarka.

Naprtnjača je svoje prvo putovanje započela 21.11.2014.g. ugodno se smjestivši na leđima učenika 3. razreda PŠ Novakovec Lovre Blažona.

Projekt je pokrenut u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara 2011. godine, a ima elemente nacionalnog, školskog i razrednog projekta.

Cilj projekta je ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika koje su vrlo važne za njegovo daljnje cjeloživotno učenje, važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja i na važnost školske knjižnice kao informacijskog središta škole koja promiče kulturu čitanja. Nastoje se razviti kod učenika čitateljske navike, ljubav prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena i čitalačke sposobnosti učenika. A, najvažniji cilj je čitanje u krugu obitelji!!! 

Najbolji su čitači učenici iz obitelji u kojima se mnogo čita i knjige predstavljaju vrijednost. Djeca iz takvih obitelji obično bez teškoća razvijaju više čitateljske i spisateljske mogućnosti. Istraživanja su dokazala da učenici ostvaruju prosječnu razinu pismenosti svojih roditelja, a također stječu čitateljske navike veoma nalik svojim roditeljima. Brojna istraživanja dokazuju da djeca kojima roditelji od prvih godina života mnogo čitaju i pričaju kasnije lakše usvajaju tehniku čitanja, budući da imaju bogatiji rječnik i razvijeniju maštu. Dijete uživa u kontaktu s osobom koja mu čita i s njom uspostavlja tople osjećajne veze. Estetska ugoda povezana je s osjećajem sigurnosti i topline, pa zato dijete kasnije čitanje povezuje s ugodnim osjećajima. Obitelj ima iznimnu ulogu pri razvijanju djetetovog odnosa prema čitanju. Stručnjaci upozoravaju da s polaskom djeteta u školu roditelji ne bi smjeli prestati s glasnim čitanjem djetetu. Djeca iz onih obitelji u kojima se mnogo govori i strpljivo sluša najmlađe, čita i pripovijeda bajke te nadzire i usmjerava djetetovo gledanje televizije - sačuvaju mnogo više početne znatiželje i kasnijeg zanimanja te zbog toga bez problema razvijaju učinkovitu čitateljsku sposobnost. Za razliku od njih, djeca koju su roditelji gurali pred televizore da bi imali mir od djece, ili zajedno s njima gledali za djecu neprimjereni program, često imaju poteškoće s čitanjem i usvajanjem drugih jezičnih sposobnosti.

Ako roditelji zajedno s učiteljima prenose poruku da je čitanje važno, zanimljivo, da stvara zabavu i užitak, djeca postaju svjesna da se čitanjem može dobiti mnogo korisnoga u životu - rezultati su zajamčeni.

 

Projekt se provodi po načelu "putovanja" knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svaki učenik dobit će priliku ponijeti kući naprtnjaču napunjenu s 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja za slobodno čitanje, koje nisu uvrštene u školsku lektiru i provesti pet dana (od petka do srijede) čitajući knjige u svojoj obitelji.

Roditelji i djeca određuju svaki dan barem 15 minuta ili pola sata za čitanje i razgledavanje knjiga iz naprtnjače. Knjige mogu čitati na više načina: pola priče čita dijete, a pola priče njegov roditelj, dijete čita svojim članovima obitelji na glas, roditelji čitaju svojoj djeci, skupno svi istodobno čitaju različite knjige u tišini itd. Tijekom zajedničkog druženja s knjigama svoje dojmove i zanimljivosti te lijepe doživljaje zapisuju u knjigu dojmova. Peti dan (srijeda) učenik donosi u školu knjižničnu naprtnjaču i u nekoliko minuta prezentira svom razredu, učiteljici ili učitelju  i knjižničarki svoje doživljaje i doživljaje obitelji iz knjige dojmova.

 

Projekt Čitamo mi, u obitelji svi promiče razvoj obiteljskog čitanja koje sjedinjava čitanje iz užitka i informacijsko čitanje.

 

Financijsku potporu projektu dalo je Vijeće roditelja organiziravši humanitarnu prodaju kolača za Dane zahvalnosti za plodove zemlje.

 

Želim vam da ugodno provedete vrijeme uz knjige sa svojom obitelji!

 


Osnovna škola Podturen