2013-12-06 12:57:09 ČITAMO MI, U OBITELJI SVI 2013./2014.
PROJEKT HRVATSKE MREŽE ŠKOLSKIH KNJIŽNIČARA
ČITAMO MI, U OBITELJI SVI!
Uz lijepe dojmove i pozitivna iskustva učenika i roditelja te podršku učiteljica: Ljubice Horvat, Snježane Horvat, Jelene Bister i Sanje Vaser te školske knjižničarke Marte Trstenjak naša škola i ove školske godine uključila se u projekt Čitamo mi, u obitelji svi 2013./2014.
U ovom projektu sudjeluju učenici trećih razreda i to 3. razred Podturen, 3. razred PŠ Novakovec, PŠ Sivica i PŠ Miklavec, njihovi roditelji i ostali članovi obitelji, učiteljice te školska knjižničarka. Projekt je pokrenut u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara 2011. godine, a ima elemente nacionalnog, školskog i razrednog projekta.
Projekt Čitamo mi, u obitelji svi promiče razvoj obiteljskog čitanja koje sjedinjava čitanje iz užitka i informacijsko čitanje.
Financijsku potporu projektu dalo je Vijeće roditelja organiziravši humanitarnu prodaju kolača uz Dane zahvalnosti za plodove zemlje.
Knjižnične naprtnjače kreću na put 06. prosinca 2013.g. (petak), a ove učenice i njihove obitelji ugostit će je prve:
Martina Novak, 3. razred Podturen
Lana Bakač, 3. razred PŠ Sivica U foto-galeriji možete pratite putovanje knjižnične naprtnjače. Projekt je pokrenut u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara 2011. godine, a ima elemente nacionalnog, školskog i razrednog projekta. Cilj projekta je ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika koje su vrlo važne za njegovo daljnje cjeloživotno učenje, važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja i na važnost školske knjižnice kao informacijskog središta škole koja promiče kulturu čitanja. Nastoje se razviti kod učenika čitateljske navike, ljubav prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena i čitalačke sposobnosti učenika. A, najvažniji cilj je čitanje u krugu obitelji!!! Najbolji su čitači učenici iz obitelji u kojima se mnogo čita i knjige predstavljaju vrijednost. Djeca iz takvih obitelji obično bez teškoća razvijaju više čitateljske i spisateljske mogućnosti. Istraživanja su dokazala da učenici ostvaruju prosječnu razinu pismenosti svojih roditelja, a također stječu čitateljske navike veoma nalik svojim roditeljima. Brojna istraživanja dokazuju da djeca kojima roditelji od prvih godina života mnogo čitaju i pričaju kasnije lakše usvajaju tehniku čitanja, budući da imaju bogatiji rječnik i razvijeniju maštu. Dijete uživa u kontaktu s osobom koja mu čita i s njom uspostavlja tople osjećajne veze. Estetska ugoda povezana je s osjećajem sigurnosti i topline, pa zato dijete kasnije čitanje povezuje s ugodnim osjećajima. Obitelj ima iznimnu ulogu pri razvijanju djetetovog odnosa prema čitanju. Stručnjaci upozoravaju da s polaskom djeteta u školu roditelji ne bi smjeli prestati s glasnim čitanjem djetetu. Djeca iz onih obitelji u kojima se mnogo govori i strpljivo sluša najmlađe, čita i pripovijeda bajke te nadzire i usmjerava djetetovo gledanje televizije - sačuvaju mnogo više početne znatiželje i kasnijeg zanimanja te zbog toga bez problema razvijaju učinkovitu čitateljsku sposobnost. Za razliku od njih, djeca koju su roditelji gurali pred televizore da bi imali mir od djece, ili zajedno s njima gledali za djecu neprimjereni program, često imaju poteškoće s čitanjem i usvajanjem drugih jezičnih sposobnosti. Ako roditelji zajedno s učiteljima prenose poruku da je čitanje važno, zanimljivo, da stvara zabavu i užitak, djeca postaju svjesna da se čitanjem može dobiti mnogo korisnoga u životu - rezultati su zajamčeni. Projekt se provodi po načelu "putovanja" knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svaki učenik dobit će priliku ponijeti kući naprtnjaču napunjenu s 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja za slobodno čitanje, koje nisu uvrštene u školsku lektiru i provesti pet dana (od petka do srijede) čitajući knjige u svojoj obitelji. Roditelji i djeca određuju svaki dan barem 15 minuta ili pola sata za čitanje i razgledavanje knjiga iz naprtnjače. Knjige mogu čitati na više načina: pola priče čita dijete, a pola priče njegov roditelj, dijete čita svojim članovima obitelji na glas, roditelji čitaju svojoj djeci, skupno svi istodobno čitaju različite knjige u tišini itd. Tijekom zajedničkog druženja s knjigama svoje dojmove i zanimljivosti te lijepe doživljaje zapisuju u knjigu dojmova. Peti dan (srijeda) učenik donosi u školu knjižničnu naprtnjaču i u nekoliko minuta prezentira svom razredu, učiteljici ili učitelju i knjižničarki svoje doživljaje i doživljaje obitelji iz knjige dojmova. |
Osnovna škola Podturen |